Thursday 15 August 2013

Cinta Bisu.


Tuhan gagahkan aku untuk semua,
Tuhan kuatkan aku untuk semua,
Kerna ini yang tak henti aku rintih dalam setiap bicara doaku

Kata tersekat ketat dihujung kerongkong,
Lafaz terhenti bukan di penghujung,
Ini suara bisu

Ini puisi tanpa lagu,
Baca tanpa nada,
Terus pergi jangan toleh

Akan aku ajarkan kau pergi tanpa kembali,
Masa lampau aku ingin kembali

Untuk seterusnya, aku perjudikan pada takdir
Aku ada keyakinan, semua akan baik mengikut perancangan Dia,
Aku tak pernah lupa, aku masih ada Tuhan 


Ini bukan madah dendam mahupun rindu,
Hanya puisi yang memerlukan titik selepas komma tanpa henti,
Selepas komma yang panjang .

*************************************
He found you lost and guided you. (93:7) 

rabbana la tuzigh qulubana ba’da iz hadaitana wahab lana mil ladunka rahmah, innaka antal wahab. 
(surah al-imran:8)


#Aku mula hadam tak semua benda yang tersekat ketat di tekak mampu aku zahir melalui tulisan. Mereka tak perlu tahu semua walau setting sudah ditukar. Tak perlu.

# Dua tahun lepas aku hadam sampai lumat, 'cinta Dia sebelum dia', tahun ini hampir goyah. Aku salah, belum lumat mungkin. Tuhan, jangan benar aku jauh.


  Tidaklah cinta sekiranya membawa jauh dari Dia.
Pergi. 
Pergi.
Pergi.


:)

No comments:

Post a Comment